مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل تعالی سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل تعالی سازمانی

مبانی نظری مدل تعالی سازمانی
پیشینه تحقیق مدل تعالی سازمانی
پیشینه پژوهش مدل تعالی سازمانی
پیشینه داخلی پژوهش مدل تعالی سازمانی
پیشینه خارجی پژوهش مدل تعالی سازمانی
مبانی نظری در مورد مدل تعالی سازمانی
پیشینه تحقیق در مورد مدل تعالی سازمانی
تاریخچه مدل تعالی سازمانی efqm
تاریخچه مدل تعالی سازمانی
تاریخچه efqm در ایران
تاریخچه مدل efqm

رفتن به سایت اصلی

این مبانی و پیشینه پژوهش در مورد مدل تعالی سازمانی در دو بخش می باشد. بخش اول بصورت کامل مبانی نظری مدل تعالی سازمانی را مورد بررسی قرار می دهد و در بخش دوم پژوهش های داخلی و خارجی در مورد مدل مدل تعالی سازمانی به تفکیک آورده شده است.

 

 

 

تعریف مدل تعالی سازمانی

تعالی در لغت به معنی بلند شدن و برتر شدن است و تعالی سازمانی به معنای تعهد سازمانی به رشد و توسعه پایدار و دایمی شرکت در جهت کسب رضایت مشتری و افزایش مستمر سودآوری شرکت در یک محیط ملی فراگیر و حمایت کننده می باشد(صالحی و همکاران، 1391: 122).. تعالی سازمانی تابع شرایط ویژه، فرهنگ، محیط داخلی و خارجی و کسب و کار، ویژگی نیروی انسانی سازمان، نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدید هایی است که سازمان را در بر گرفته است(جوزتاری، 2007: 606).

 

 

مدل تعالي ؛ ساختار مديريتي است که با تکيه براصول و مفاهيم اساسي و توجه داشتن به معيارهاي اصلي مديريت کيفيت فراگير و سيستم خودارزيابي موجبات پيشرفت و بهسازي را فراهم ميکند.مدل تعالي ؛ ابزاري جهت سنجش ميزان  استقرار سيستمها در سازمان و خودارزيابي و راهنمايي است که مسير فعاليت مديران را براي بهبود عملکرد شناسايي و تعيين ميکند(بابستره و کانت جینر، 2011) . بنابراين پيام کليدي مدل تعالي متکي بر پاسخ دادن به دو سوال است که چگونه اين مدل بعنوان يک ساختار مديريتي مناسب و منطقي شناسايي ميشود و چه کساني مي توانند در اين زنجيره ارتباط و تعاملات نقش اساسي را ايفا کند.  سطح اول اين مدل اهداف کلي و در سطح بعدي اهداف کلي به درجات و مقياس هاي کمي و قابل انداره گيري تجزيه و تبديل ميشود(دل قوی، 1386: 24) .تعالی سازمانی از دیدگاه بنیاد تعالی سازمانی به مجموع ارزش های رهبری و استراتژی های تحول و مهارت گفته می شود(کارلوس و همکاران، 2005: 339).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

•    2-3- بخش اول: مبانی نظری مدل تعالی سازمانی    

•    2-3-1- تعریف مدل تعالی سازمانی    
•    2-3-2- تاریخچه مدل های تعالی سازمانی    
•    2-3-3- معیارهای نه گانه مدل تعالی سازمانی    
•    2-3-3-1- رهبری    
•    2-3-3-2- استراتژی    
•    2-3-3-3- کارکنان    
•    2-3-3-4- شراکت ها و منابع
•    2-3-3-5- فرآیندها، محصولات و خدمات
•    2-3-3-6- نتایج مشتری
•    2-3-3-7- نتایج کارکنان
•    2-3-3-8- نتایج معامله    
•    2-3-3-9- نتایج کلیدی    
•    2-3-4- خودارزیابی در مدل EFQM     
•    2-3-4-1- فرآیند عمومی خودارزیابی    
•    2-3-4-2- روشهای خودارزیابی    
•    2-3-5- مزایای مدل تعالی سازمانی    
•    2-3-5-1- مأموریت EFQM چیست؟    
•    2-3-6- اطلاعات و دانش و مدل تعالی سازمانی    
•    2-3-7- سطوح سرآمدی در مدل تعالی سازمانی و فرآیند دریافت جایزه    
•    2-3-7-1- سطح 1 : متعهد به سرآمدی    
•    2-3-7-2- سطح 2: شناخته شده برای سرآمدی    
•    2-3-7-3- سطوح 3 و 4 و 5 : برگزیدگان اولیه، برگزیدگان جایزه مقدماتی و برنده جایزه نهایی    
•    2-3-8- مدل تعالی سازمانی در ایران    
•    2-3-9- جایزه ملی تعالی سازمانی    
•    

•    2-4- بخش دوم: پیشینه تجربی پژوهش مدل تعالی سازمانی    

•    2-4-1- پیشینه داخلی پژوهش مدل تعالی سازمانی

•    2-4-2- پیشینه خارجی پژوهش مدل تعالی سازمانی        

•    
•    منابع و مآخذ    
•    منابع فارسی    
•    منابع لاتین    
 

  • مقاله رشته مدیریت با عنوان فرهنگ سازمانی

    مقاله رشته مدیریت با عنوان فرهنگ سازمانی سازمان فرهنگ فرهنگ سازمانی Organizational culture دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان فرهنگ سازمانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌ زیست

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌ زیست مبانی نظری سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌ زیست ادبیات و مبانی نظری سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌ زیست پیشینه تحقیق سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت محیط‌ زیست دانلود پیشینه تحقیق…

  • ویژگی ها و تحولات تزیینی معماری مسکونی

    ویژگی ها و تحولات تزیینی معماری مسکونی تزئینات دوره قاجار تزئینات معماری دوره قاجار معماری قاجار خانه های دوره قاجار معماری دوره پهلوی زیبایی شناسی معماری بناهای ایران زیبایی شناسی معماری بناهای دوره قاجار ویژگی معماری خانه های دوره پهلوی…

  • مدلسازی و مقایسة رفتاری سیم پیچ‌های استوانه‌ای، دیسكی پیوسته و درهم ترانسفورماتور قدرت با هستة خطی و غیرخطی توسط نرم‌افزار EMTP

    مدلسازی و مقایسة رفتاری سیم پیچ‌های استوانه‌ای، دیسكی پیوسته و درهم ترانسفورماتور قدرت با هستة خطی و غیرخطی توسط نرم‌افزار EMTP EMTP ترانسفورمر قدرت سیم پیچ‌های استوانه‌ای دیسكی پیوسته و درهم هسته خطی و غیر خطی سیستم همکاری در فروش…

  • ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC

    ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد شرکت…

  • ابعاد و مدلهای فرهنگ سازمانی و عوامل سازمانی تاثیرگذار بر آن

    ابعاد و مدلهای فرهنگ سازمانی و عوامل سازمانی تاثیرگذار بر آن مدلهای فرهنگ سازمانی ابعاد فرهنگ سازمانی عوامل سازمانی تاثیرگذار بر فرهنگ سازمانی منشأ شكل‌گیری فرهنگ سازمانی چگونگی شكل‌گیری فرهنگ سازمانی تحقیق فرهنگ سازمانی پایان نامه فرهنگ سازمانی رفتن به…

  • پاورپوینت مبانی انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان

    پاورپوینت مبانی انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان پاورپوینت مبانی انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان پاورپوینت انضباط تحقیق انضباط مقاله انضباط تعريف انضباط فرآیند انضباط انضباط مثبت مراحل فرآیند انضباط مثبت انواع اقدامات…

  • جهانی شدن و آموزش و پرورش از نگاه بخش آموزش کمیسیون ملی جهانی یونسکو

    جهانی شدن و آموزش و پرورش از نگاه بخش آموزش کمیسیون ملی جهانی یونسکو جهانی شدن آموزش و پرورش جهانی شدن آموزش و پرورش بخش آموزش کمیسیون ملی جهانی یونسکو جهانی شدن و آموزش و پرورش از نگاه بخش آموزش…

  • پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی

    پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی تئوری لایه مرزی بررسی تئوری لایه مرزی تحقیق تئوری لایه مرزی پاورپوینت تئوری لایه مرزی پروژه تئوری لایه مرزی کاربردهای تئوری لایه مرزی کنترل لایه مرزی…

  • مقایسه عملكرد سیستمهای ANC پیشخور و پسخورتك كاناله در تضعیف نویز سینوسی و هارمونیكهای آن

    مقایسه عملكرد سیستمهای ANC پیشخور و پسخورتك كاناله در تضعیف نویز سینوسی و هارمونیكهای آن نویز سینوسی كنترل فعال نویز سیستم پیشخور سیستم پسخور رفتن به سایت اصلی